Monday, February 10, 2014

Pahang vs JDT

selain dari insiden sebahagian penonton yang radikal dan ekstrim, Overall review Dua-dua team mmg power... Good game of football atas permukaan padang yang cantik...

Jdt dengan kelas kualiti players tersendiri tetapi kualiti players import sedikit meneggelamkan kelibat players tempatan kecuali Amri Yahyah... Apabila Pablo Aimar keluar saya ingat game dah over dan Pahang menang tetapi apa yang mengejutkan adalah rating player tempatan JDT seperti Safee Sali dan Safiq Rahim mula naik secara keseluruhan dan mendadak. JDT hampir menang dlm 25 min terakhir dengan penguasaan midfield 50-50 antara kedua pasukan tetapi kemasukan Dickson Nwakame jelas mengalihkan fokus serangan JDT kepada bertahan dan membolehkan penguasaan midfield kembali kepada Pahang dengan siri counter attack yg laju.

Perbezaan team Pahang dan JDT semalam ada perbezaan believe, character sebagai juara bertahan Piala Malaysia,sokongan penonton, respond antara player anak jati Pahang yg main dengan hati n pride dan juga sejarah kegemilangan pasukan. 

banyak pasukan yang ada history dan tradition akan kembali mewarnai dan mendominasi dalam masa 4-5 tahun akan datang dengan membina pasukan dengan local young players contoh seperti Selangor, Sarawak , Perak dan Kedah.

Majulah bola sepak untuk negara.

ditulis oleh: Fariq, 8Feb2014.

1 comment: