Wednesday, April 4, 2012

Kelantan vs Arema


Kelantan vs Arema (Indonesia)

AFC Cup, 4April 2012, Kelantan

Pasukan Kelantan beraksi di tempat sendiri melayan kunjungan pasukan dari seberang, Arema, Indonesia pada perlawanan ketiga pusingan kumpulan setelah tumpas di Myanmar pada perlawanan sebelum ini. Pasukan tuan rumah yang dikenali sebagai the Red Warriors hanya memungut 1 mata pada perlawanan pertama apabila seri tanpa jaringan di Stadium Bukit Jalil.
Penyerang dari Lubnan, M Ghaddar meletakkan Kelantan di depan pada separuh masa pertama apabila berjaya menyudahkan gerakan di dalam kotak penalty dengan rembatan kaki kiri yang menewaskan penjaga gol Arema.
Secara keseluruhan, perlawanan berlangsung pada tempo agak perlahan oleh kedua-dua pasukan. Anak buah Bojan Hodak menunjukkan corak permainan menarik dengan menguasai bola dan membuat hantaran-hantaran pendek dari bawah untuk membuka ruang untuk mengatur serangan.
Penyerang import Kelantan itu menunjukkan nilainya kepada penyokong-penyokong setia tuan rumah apabila memanfaatkan fizikal beliau yang tegap dan tinggi untuk menanduk masuk satu tendangan sudut pada awal babak kedua. Ternyata kegagalan Arema untuk menguasai bola menghadkan pergerakan dan peluang mereka.
Menjelang penghujung perlawanan, Ghaddar menyempurnakan hatrik beliau dengan sempurna apabila merembat deras kali ini dengan kaki kiri dan meletakkan Kelantan selesa untuk menamatkan perlawanan 3-0.
Dengan kemenangan ini, Kelantan selamat menduduki sekurang-kurangnya tempat ketiga dalam kumpulan dengan baki saingan 3 lagi perlawanan.

No comments:

Post a Comment