Monday, March 5, 2012

Grasshoppers VS Puchong United

Liga FAS matchday 2 - Grasshopper FC vs Puchong United
Sunday, 4Mac 2012
Venue: Padang RRI D, Sungai Buloh.
Minggu ke2 kejohanan, GFC menentang Puchong United pada cuaca yang similar, di bawah matahari pagi yang terik. Kehadiran pemain yang cukup pada kali ini membolehkan formasi lebih meyakinkan dengan pilihan dan pemain simpanan yang cukup untuk semua posisi.

Motivasi para pemain juga tinggi apabila jersi baru digunakan pada kali ini, mencerminkan semangat baru yang lebih membara untuk mengharungi liga tahun ini.

Memulakan perlawanan dengan 4-3-3, GFC tampak garang dan berjaya mengawal perlawanan dengan baik. Gerakan menarik dari GFC beberapa kali merobek pertahanan PU, tapi penjaga gawang lawan nyata kebal mematahkan cubaan GFC untuk menggegar jaring dengan aksi reflect yang sungguh mengagumkan.

Tapi kekentalan Puchong gagal bertahan lama untuk terus menerus menyerap serangan GFC, apabila larian penyerang lincah Rugen dibentes lawan di dalam kotak penalti sejurus sebelum dia sempat membuat cubaan ke arah gol. Pengadil memberikan penalti yang disempurnakan mudah oleh penyerang berpengalaman, Megat. Perlawanan berakhir 1-0 di babak pertama.

Tiada pertukaran dilakukan GFC untuk meruskan babak kedua, dan corak permainan menarik berterusan tetapi tiada gol tambahan diperolehi pada peringkat awal babak kedua. Pemain serangan GFC, terutama dari sebelah kanan, Arif, beberapa kali berjaya menembusi pertahanan PU tetapi penjaga gol masih cemerlang menepis semua cubaan.

Setelah kedua dua pasukan melakukan beberapa pertukaran, sekali lagi GFC berjaya menyerbu kotak penalti, kali ini melalui Edy dari belah kiri, dan beliau menyudahkan gerakan tersebut dengan mudah dan meletakkan GFC lebih selesa di depan.

Menuju minit-minit terakhir perlawanan, Puchong United berjaya memperoleh gol saguhati hasil cubaan dari luar kotak penalti sang Belalang yang gagal ditepis kemas penjaga gol yang melantun dari palang ke bahu keeper dan mencecah jaring.

GFC berjaya mempertahankan kedudukan dan perlawanan berakhir 2-1.

Pemain GFC:
Keeper: Syam.
Defend: John, Li, Victor & Bad (Tompoq).
Tengah: Sharom (Nuar), Lock, Edy
Striker: Megat, Rugen, Arif (Black)
Sub not use: Ayed, Faiz, Zaki, Zaha
Injured: Yus, Kecik
Not available: Maswan, Man

No comments:

Post a Comment